Politická ekonomie 2002, 50(2) | DOI: 10.18267/j.polek.358

Možnosti experimentů se simulátorem tržní poptávky

Jindřich Soukup

The simulator of market demand: an alternative of consumer clinics

Experimental methods are used to obtain primary demand data for the solution of business decision problems. Consumer clinics or simulated market situations are ranked among these methods. The functioning and the first results of the newly developed demand simulator are described in this article. The demand simulator has virtually enriched the consumer clinics by some options which are provided by ICT (including internet). For example, the process of finding values for coefficients of demand elasticity, analysis of current consumer preferences or consumers' general reaction to changes in specific promotional variables can be realised by the demand simulator.

Keywords: microeconomics, demand, simulated market situations, direct market experiments

Zveřejněno: 1. duben 2002  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Soukup, J. (2002). Možnosti experimentů se simulátorem tržní poptávky. Politická ekonomie50(2), . doi: 10.18267/j.polek.358
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.