Politická ekonomie 2001, 49(6) | DOI: 10.18267/j.polek.342

Příspěvek k pojetí a využití aktuální a potenciální konkurence v podnikovém marketingu

Václav Malý

A contribution to the concept and use of topical and potential competition in a company marketing

In this article is described a relative separated area within the framework of investigating individual behavior of competitors on the selling market of goods and services. The first part deals with the specification of the circle of competitors (criterions of specification), where too narrow, respectively too wide, specification of competitors is described, as well as their negative consequences for company activity. The difference is made between a topical and a potential competition. Main approaches to identification of topical competition are described, namely state economic ones and company ones. The second part deals with the identification of potential competitors. It gives us information about identification and specification of these competitors and about interconnected risks. Finally, the approaches that have been used to this category of competitors are criticized.

Keywords: behavior of competition, topic and potential competition, relevant competition

Zveřejněno: 1. prosinec 2001  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Malý, V. (2001). Příspěvek k pojetí a využití aktuální a potenciální konkurence v podnikovém marketingu. Politická ekonomie49(6), . doi: 10.18267/j.polek.342
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY NC ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.